Stadionul femeilor-50.000 de suportere la un meci al favoritei Fenerbahce

Cred ca nu e nevoie sa va mai spun ca turcii au dus dragostea lor petru fotbal pana la fanatism. Meciurile din Liga turca sunt adevarate tururi de forta, pentru jucatori si spectatori deopotriva. Impatimitii vin la meci purtand tricourile echipelor favorite, esarfe, fanioane, palarii cu culorile clubului, isi aduc copii, sotiile. Sportul rege ii domina pe toti, deopotriva. Se fac pariuri. Nu o data, infierbantati de momente si trairi, suporterii ajung sa se incaiere si violentele se lasa cu victime.

Pe stadionul Şükrü Saracoğlu, al echipei Fenerbahce, sunt meciuri de fotbal, de prima liga, la care au acces doar femeile si copiii.
Traditia aceasta provine dintr-o intamplare petrecuta in 21 septembrie 2011, cand conducerea Clubului Fenerbahce, a interzis participarea suporterilor la un meci, pentru acte de huliganism. Initial s-a decis jucarea partidei cu usile inchise. Cu o zi inainte, oficialii clubului au anuntat public ca, permit accesul pe celebra arena din Istanbul, doar femeilor si copiilor sub 12 ani. Profitand de biletele gratuite, in ziua urmatoare, peste asteptarile organizatorilor si a jucatorilor, 43.000 de femei si copii au intrat pe stadion la meci, bucurandu-se si facand galerie echipei lor favorite, intr-o maniera cu totul speciala. Din acest moment, femeile au avut meciurile lor, la care participa iar atunci, nu este permis accesul nici unui barbat. Femeile turce participa si la celelalte meciuri. Le puteti vedea in mod obisnuit pe stadion, alaturi de soti si copii. Fotbalul se traieste acolo, in familie. Intr-un interviu acordat de vice-presedintele Fenerbahce, Ali Koc, catre reporteul CNN, Pedro Pinto, declara:” Atmosfera a fost una istorica in adevaratul sens al cuvantului, pentru ca fotbalul turcesc este recunoscut in lume… Suporterele Clubului Fenerbahce au demonstrat ce pot face ele pentru club si pentru fotbalul turc si cred ca a fost un eveniment exemplar, exceptional, in sport.”

Vreti sa vedeti cum arata un stadion si un meci la care participa 50.000 de spectatoare si suportere?

Ce parere aveti? Stiu femeile turce sa traiasca fotbalul? Pot sa dea aceste femei o lectie despre cum sa fii suporter de fotbal, cu pasiune?

Posted on 06/03/2013, in Sport and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 17 comentarii.

  1. romanianstampnews

    Wow! Nu sunt un mare microbist, dar nici nu credeam că se poate petrece aşa ceva, mi-ar fi plăcut să văd „live” atmosfera de pe stadion.

    • Cand lucram in cafenea am fost suprinsa sa vad un astfel de meci. Mi s-a spus ca sunt meciuri la care participa numai femeile. La meciurile obisnuite, participa si femei si barbati. E un adevarat spectacol sa-i vezi. Cu pancarte, steaguri, esarfe, cu haine in culorile echipei favorite, altele haioase, imbracaminte de fan. Eu zic ca fotbalul, e sportul lor de suflet.

      • romanianstampnews

        La noi, din câte am auzit, ţi-e frică să te mai duci pe stadion din cauza huliganilor. Păcat…

      • Da. Stii ce ma gandeam Max? Daca ar fi fost situatia aceea in Romania? Ce crezi ca s-ar fi intamplat? Cate femei ar fi mers la meci?

  2. Nu pot decat sa intreb ce au facut barbatii in timpul asta. :))

    • Cred ca au stat la televizor.🙂 Era sa spun ”cuminti” dar mi-am dat seama, cunoscandu-i si stiind cum vizioneaza un meci, ca nu au stat cuminti de loc. Au stat in tribuna din fotoliu.

  3. Nici asta nu ştiam şi tare încîntat sunt de acest obicei turcesc🙂
    Nu mai sînt microbist de cînd fotbalul românesc a imtrat pe mîna şmenarilor becacali şi a miticilor în frunte cu mafiotul sandu, şi mai ales de cînd a merge la stadion devenise o aventură egală cu sfidarea pericolului de a te întoarce acasă cu capul spart.
    Cred că mi-ar plăcea să trăiesc pe viu un spectacol cum am văzut în aceste clipuri🙂

    • Miie drept sa iti spun nu mi-a placut fotbalul deloc, pana sa vin aici. Pe urma, traiam cu ei fiecare meci, ca pe un spectacol. Fac pronosticuri inainte de meci, pariaza, isi telefoneaza sa discute meciul si sa vada scoruri si clasamente. au asta foarte in serios. Intr-o zi l-am intrebat pe unul de ce nu pariaza si in liga rmaneasca. A zis ca nu are sens ca acolo e o mafie si jocurile sunt trucate.
      Stii ce mi-a placut la toata povestea cu stadionul femeilor? Ca toti vad femeia turca asuprita, conservatoare, inchisa in casa. Asta arata de fapt ca lucrurile nu sunt asa cum ne-am format noi o opinie subiectiva. Nu-i asa Tibi ca pe masura ce intri in cafenea ti se schimba impresia despre ei?🙂

    • Mie mi-a plăcut fotbalul foarte mult, eram fan U Craiova, mergeam la meciuri, eram o enciclopedie vie cu date despre meciuri, etc.
      Eu am văzut în această întîmplare un lucru însemnat: solidaritatea suporterilor turci. Asta înseamnă un popor: în primul rînd, solidaritate. Apoi, gestul femeilor iar are ceva extraordinar: dovedeşte pe deplin că-s egalele bărbaţilor şi nu-i puţin lucru într-o ţară musulmană.
      Şi da, ideea ta cu această Cafenea este superbă şi-mi place tare mult🙂

      • Intr-o familie turca, acasa, femeia este seful. Nimic nu se face fara acordul ei. Asta putin lume o stie. Eu am gasit o explicatie in acest fapt. Cred ca vine de sute de ani lucru acesta, cand barbatii erau plecati la razboi si toata grija gospodariei si a copiilor care nu erau putini, le ramanea lor.

    • Asta ştiam🙂 La fel este şi la japonezi. Ambele popoare sunt de factură războinică şi era degradant pentru un militar să poarte grija facturilor şi a plăţii slujitorilor. Eu aşa ştiu.

  4. La multi ani, Gabriela, de 8 Martie!

  5. Nu stiam. Eu nu ma uit decat la meciurile din campionatul englez. O sa caut sa ma uit si la un meci al lui Fener!

  6. mereu aflam lucruri noi.🙂 Sa ai o seara placuta, Mihai!

  7. De ce trebuie musai sa tinem cu cineva, si sa ne entuziasmam astfel!Psihologic vorbind.
    Ne-a ramas se pare din istorie obsesia lui a castiga,in razboaie candva.in competitiile sportive astazi.Lumea trebuie sa lupte cu cineva , si bineinteles sa castige!Ce marunta este fiinta asta omeneasca uneori.

  8. 🙂 E adevarat ce spui, Darius. Numai ca oamenii au nevoie de automotivatie cas fa functioneze si isi gasesc asta chiar si in pasiunile lor de timp liber. Modul de manifestare in tribune tine deja de un alt domeniu care se refera la reactia maselor si care uneori e imprevizibila, declansandu-se instantaneu.

Lasă un răspuns

