Muzică și dans oriental, în cafenea

Vă invit să vă delectați cu un dans oriental, senzual și atat de diferit de cele pe care le cunoaștem noi, din cultura vestica. Puteți să admirați profesionalismul și tehnica specială a dansatoarei. Între timp vă pregătesc ceaiul turcesc, servit în pahare de sticlă, în formă de lalea. Visați, ascultați muzica, trăiti ritmurile orientului alaturi de Didem, dansatoarea care vă va vrăji, cu aceasta prestatie.

Posted on 29/03/2013, in Muzică and tagged , , . Bookmark the permalink. 26 comentarii.

  1. Buna, Gabriela draga!
    Personal sunt fascinata de o alta forma a dansului oriental! Dansul tanouri, o Cale a sufsitilor! Am urmarit o simbolica reprezentare a acestei forme de ruga si cale extatica, intr-o noapte, la lumina flacarilor, in Africa subsahariana din Muntii fara Nume ai Egiptului!

    • Bine-ai venit Brandusa. Ma bucura ca gasesti aici lucruri interesante. Orientul este o lume foarte putin cunoscuta noua, europenilor. Evitam sa ii cunoastem cu buna stiinta. E interesant dansul acesta, din clipul prezentat de tine, inspirat din ”dansul” dervisilor. Multumesc de recomandare. Eu scriu despre Turcia pentru ca este o lume cu care am luat contact. Si bucuria descoperirii unor lucruri noi si frumoase m-au determinat sa arat si altora ca mai avem multe de stiut si de invatat despre oamenii din jur. Orientul imi inspira ceva de suflet, o profunzime a sufletului si a emotiilor pe care noi, europenii nu le avem. Nu la acele cote. E o lume care ne completeaza.

      • Multumesc pentru intampinare, draga Gabriela!
        De acord cu tine , Gabriela! Sunt lucruri pe care noi le-am amortit cu buna stiinta sau poate din nepasare, dar prin gena punte , noi romanii , la confluente de civilizatii, avem o abilitate mai facila de decriptare a mesajelor ce razbat din aceasta zona!

      • Este posibil sa fie asa. Dar adaptabilitatea noastra la lumea orientala nu este intamplatoare. Ma gandesc ca am fost sute de ani sub dominatie otomana si ceva gene de ale lor sunt prin sangele nostru. Indiferent cat am nega noi asta. Eu am avut un strabunic armean deci mult mai aproape de zona lor. Ma simt oarecum prin sange, familiarizata cu orientul.🙂 Sau poate e doar o autosugestie.

  2. „sufistilor” -tiping error!😛

  3. brânduşa, dansul sufi nici măcar nu este dans, ci stare extatică, dialog cu divinitatea dacă vrei, un dialog pentru care un derviş autentic, adept al lui mevlana rumi se pregăteşte un an întreg şi îl execută o singură dată şi nu în public ci acolo, la konya.
    ceea ce vedem noi în istanbul sau oriunde în lume (chiar şi în america de sud, de pildă) nu este decât… marketing.

    gabriela, ştii ce mi-este mie amar? că din toate minunăţiile turciei, doar dansul este mai cunoscut. abia aştept să ne povesteşti despre ceai şi paharele lalea.😳 şi îţi las în dar un cântec, doi fraţi gemeni cu care turcia se mândreşte:
    http://www.youtube.com/watch?v=BFvLTEKz6Vw

    • Cami, am vazut clipul. Multumesc de recomandare. E un gen de muzica moderna, asemanatoare putin cu muzica spaniola. Putin. Interesant Mi-a placut. Dar ce imi place ca in timp ce eu scriu despre ceai, voi va conversati. Ori erati in asteptarea ceaiului comandat si dorit? :

      • chiar îl aşteptam. pe ceai!😀

      • Cand aveti timp si disponibilitate cadem pe o intersectie a medianelor si…de ce nu? Chiar ar fi o calatorie cu multe de povestit! Gabriela,i ai mail-ul meu!

  4. Da draga Gabriela, e o forma de marketing, mie in suta, dar reprezentarile extatice nu pot fi sugerate altfel pentru neinitiati decat ca un dans …comercial! De aceea am si punctat ca e o forma superflue a unui drum partial dezvaluit- doar primul val- pentru neinitiati!

  5. lasă mielul în pace, brânduşa, e prea pur şi frumos.🙂 chiar mi-ai făcut poftă să scriu despre konya şi dervişi. tot i-am promis gabrielei…

    • Astept povestirea despre dervisi si konya si cealalta , Orhan Pamuk, cand iti permite timpul sa scrii, evident.🙂

      • stai să-mi picur nişte pasiune în vene… şi scriu.

      • Asta a fost mortala, cu pasiunea in vene. Ia picura-ti te rog, putin cate putin, ca un sunet lin de saz, invaluita in aroma unei cafele ori a unui ceai, langa o tava cu dulciuri. Ce ti-ar pofti inimioara? Rahat cu fistic, baclava, ori doar niste covrigi cu susan, simit, care au un gust desoebit preparati de turcoaice?

  6. psi, nici nu il ofeream spre sacrificiu ( un obcei barbar de altfel )! promit sa iti vizitez blogul si sa dialogam!😛

  7. a. Prin concursul istoriei, şi eu am „rădăcini” turceşti.Acum 200 de ani strămoşii mei veneau în Valahia dintr-un ţinut de lângă Salonic.Neamurile mele cică aveau părul negru şi faţa albă.Unii, printre care şi mama mea, aveau ochii verzi, cum avea şi Mustafa Kemal (Ataturk).
    b. în clipul prezentat mai sus, scos dintr-o emisiune TV „în direct” (= CANLI) vedem un moderator care nu e nimeni altul decât celebrul cântăreţ turc Ibrahim Tatlises.El a suferit o tentativă de asasinat acum vreun an şi ceva.A supravieţuit, dar nu mai ştiu care este starea lui.Poate ştie cineva ceva despre el.
    Mulţumesc şi numai bine !

  8. Marco Polo, ma bucura ca gasesti ceva care sa iti fie familiar in Cafeneaua turceasca. Am vazut multi turci cu ochii verzi si parul negru. E caracteristic lor. Se mai spune ca barbatii turci au mai putin par pe corp decat altii. Nu am verificat dar e posibil sa fie adevarat. caracteristicile rasei. Nu il cunosc pe moderatorul emisiunii dar daca vrei, o sa ma interesez sa vad ce e cu el. Prietenii mei turci s-ar putea sa stie si o sa imi spuna. Mie mi-a placut dansatoarea aceasta. Am mai vazut dansuri orientale insa felul in care danseaza ea e unic. Te mai astept pe aici cand doresti. Sa stii ca gazduiesc in cafenea si articole ale invitatilor care or sa impartaseasca despre cultura ci traditiile turcesti, cititorilor. daca ai dispozitie ori timp, te astept cu mare drag oricand. Pana atunci, iti spun Hoskeldin!🙂

  9. Am îndrăgit enorm limba şi cultura turcă graţie unor posturi TV.Noi nu ne deosebim prin nimic de turci.Găsesc că avem aceleaşi obiceiuri şi moravuri.Semănăm absolut în tot modul nostru de viaţă cu ei…Îi simpatizez pentru că suntem foarte apropiaţi de ei…
    Păcat că nu mai am 20 de ani că m-aş fi apucat şi de turcă.Am videocasete cu melodii de-ale lor luate de la TV… Una dintre frumuseţile lor este interpreta Hülya Avşar…A se vedea :

    Să ne ţină Cel De Sus în putere ca să mai depănăm câte ceva şi pe aici, pe la Cafeneaua atât de ospitalieră!
    Mulţumesc mult de invitaţie! Toate cele bune!

    • Ma uit acumla videoclip. Eu am descoperit recent cultura turca si trebuie sa iti marturisesc ca desi nu am 20 de ani, printre lucrurile pe care le voi face anul acesta este sa invat limba turca. Am un proiect de calatorie in Turcia, in vacanta si imi va fi foarte utila. In plus, contactele mele cu prietenii cafenelei nu au incetat. Sunt oameni sociabili, calzi si primitori. Cel putin cei pe care i-am cunoscut eu. Printre interpreele mele favorite se numara Sezen Acsu. Chiar o sa scriu o postare despre aceasta doamna a muzicii turcesti moderne.

  10. Abia aştept!
    Cu tot dragul !

  11. O stiu pe Hüla Avsan. Stiam ca e cantareata dar nu am auzit-o cantand. Am vazut-o in schimb la un gen de emisiuni, ”Turcii au talent”, facea parte din juriu sau echipa de moderatori. Si am mai vazut-o, folosindu-se de popularitatea ei, facand o campanie in sprijinul femeilor abuzate.

  12. Frumos danseaza! Mi-a placut si silueta ei.🙂

Lasă un răspuns

