Anca-Redsky-Invitata speciala cu o poveste din hammam

In seara aceasta Cafeneaua Turceasca are oaspeti dragi. Cateva sute de kilometri ori peste 1000 sunt o distanta mica pentru o prietenie veche. Am cunoscut-o demult, cand blogurile noastre erau la inceput. La inceput distanta a fost Cluj- Timisoara. Acum este Frankfurt-Timisoara. Timpul si distanta nu a indepartat prietenia noastra. Anca e mereu gata sa incurajeze si sa ”dea cu macul peste bot” celui care si-ar permite sa fie romantic mai mult decat trebuie. Mi se pare normal sa fie mai realista decat mine, fiind absolventa unei facultati tehnice. Tot facultatea a fost cea care a adus-o, din Moldova ei draga, in Banat, facand-o sa ”navigheze” de la casa de Moldova, la casa de Banat. Asa e omul, cu sufletul impartit, intre trecut, prezent si viitor. In urma cu cativa ani, Anca a petrecut o vacanta in Turcia. A fost curioasa si cu spirit de aventura, sa experimenteze o sedinta de Spa, la hammam.

Hamam

Sau baie turceasca. Am avut sansa vara asta,sa experimentez si genul de masaj+baie. Totul a inceput cu o vizita intamplatoare,sa vedem cam ce e si am hotarat rapid ca vreau sa testez.

Baia aceasta turceasca are mai multe etape,prima fiind sauna. Am cam strambat din nas,veneam de pe plaja,erau peste 30grd la umbra,exact caldura voiam sa simt…si din aia inabusitoare. M-am intins pe banca cea mai de jos si m-am lasat inabusita din toate directiile.Era torid,dar si relaxant,daca reuseai sa respiri prin aerul fierbinte.

Dupa cateva minute,semi-ametita,am trecut la faza a doua. Un masaj dur cu lufa. Am simtit ca-mi ia tot bronzul si pe ala de cativa ani inainte,imi curata toate celulele moarte si alea care nu s-au nascut inca. Dar la cateva secunde dupa ce lufa imi parasea pielea,senzatia de smirghel disparea si parca toata zona revenea cu noi forte,la viata. Odata “jupuirea” terminata,a urmat faza a treia: impachetarea cu bulbuci. Printr-un procedeu comic,a bagat apa cu sapun intr-un fel de prosop subtire,l-a insurubat,crescand presiunea in interior si apoi printr-un orificiu,a imprastiat spuma abundenta,peste tot corpul meu,aflat pe masa de marmura ,cu fata in jos. Paream un cocon de spuma,din care imi iesea doar capul. Ma simteam deja relaxata,dar cand a inceput sa-mi maseze fiecare centimetru din corp,am inceput sa nutresc ganduri indecente referitoare la saraca femeie. Daaaaaaa,o iubeam! De altfel toata perioada cat am stat acolo,de cate ori ne intalneam pe coridoare,am salutat-o cu mare drag. Ma gandesc acum,ca si ceilalti trecuti prin mana ei,erau la fel de recunoscatori.

Intervalul delicios fiind terminat,a inceput sa arunce cu apa calduta pe mine.Parca imi spala si gandurile negre si grijile si toata zgura adunata. Totul a mers bine,pana cand m-a ridicat sezand si mi-a zis sa inchid ochii. Ca o paranteza ,eu devin cam panicata cand imi trece apa peste cap,nas,fata. In momentul in care a aruncat un vas de apa peste capul meu,am inceput in disperare sa dau din maini,exact stil de inecat! Toata actiunea a incetat,femeia s-a speriat si mi-a zis “crazy woman” eu mi-am cerut scuze. Hmm,nu stiu cum m-am gandit ca pot inota pe uscat,dar macar am incercat!

Etapei ude i-a urmat o alta incapere,unde am primit o masca cu alge pe fata si invelita intr-un prosop am visat cateva minute,intr-o atmosfera de liniste totala. Apoi ne-am mutat din nou,pe niste mese speciale de masat,cu gaura pentru fata si a urmat un nou deliciu: masaj cu ulei. Daca primul a fost de relaxare,acesta parca mergea in profunzime. Toate tensiunile ascunse au fost pipaite,intinse,scuturate si eliminate. Pe o muzica linistitoare,intr-o lumina usor movulie,am fost lasata sa uit de lume,de mine si de tot ce ma poate supara.

Cam asta a fost tot,dar pot spune ca a fost ceva care as putea repeta. Am dormit ca un bebelus toata noaptea,iar a doua zi m-am grabit sa-mi adaug cateva straturi noi de bronz,care conform promisiunilor maseurilor vor tine mai mult,datorita tratamentului. Nu stiu daca intradevar a tinut un timp mai indelungat,dar atmosfera calma,profesionalismul oamenilor,starea psihica de dupa,m-au facut sa gust cu drag restul vacantei.
http://redsky2010.wordpress.com/2010/09/09/hamam/

Posted on 02/04/2013, in Invitați Speciali and tagged , , , , , . Bookmark the permalink. 21 comentarii.

  1. Seara spre miez de noapte buna , draga Gabriela!
    Am incercat si eu acest rasfat cu o tona de curiozitate si o infinita pudoare ! dar a fost o experienta reconfortanta si asa cum spui si tu -purificatoare! Experienta am trait-o in Egipt si …hai sa te fac sa razi :in Bulgaria si Romania!😛

  2. Buna seara, Brandusa! Exista hamam si in Romania? Eu stiu ca in Germania sunt multe, datorita numarului mare de emigranti turci. Acesta e si scopul hamam-ului, desfatare si purificare. poveste-mi ce ti-a placut cel mai mult la hamam?

    • Da, exista in Bucuresti, langa Grozavesti , un centru Spa, multimodular! Ai acces la baia turceasca, care iti elibereaza toata respiratia epidermei de smogul orasului, apoi hammam-ul propriu- zis, unde esti imbalsamat in arome frematatoare si orientale si spumante si purificante , apoi esti aruncat gentil in masajul cu uleiuri aromatice , drenant si relaxant, Rasfat totaaaal ,in ambient cu arome de mosque si ceai de menta, hibiscus si ceai ..turcesc si hipnotizant sub acorduri orientale! Rasfaaat la maximum ! Trist este ca la final trebuie sa mai strabati urbea pentru a ajunge la cuibul tau! Eu cam stiu cum sa opresc timpul in loc si sa ii spun
      ” Sezi acum !” dar orologiul suprem nu imi ingaduie sa il opresc pentru prea mult rasfat! Si ma imbufnez si-s trista, apoi, pentru ca stiu ce las in urma!:P

      • Ce bine ca mi-ai spus! Intentionez sa fac o vizita in Bucuresti, cand ajung in tara. Am sa ma duc la acel centru Spa. Merita sa strabati capitala, ca sa beneficiezi de un astfel de rasfat. Mi-a placut asta cu timpul.🙂 Timpul este cel pe care il vrem noi. Am citit undeva ca in univers, timpul nu exista in realitate. Universul nu are nevoie de timp. L-au inventat oamenii, pentru a se raporta la ceva ori a se agata de ceva. Sa ai o zi minunata, Brandusa!

      • Gabriela am adus hammam-ul la tine, pana ajungi tu in Bucuresti !😛
        http://www.orhideeaspa.ro/baie-turceasca-bucuresti
        Aici ploua ca-n zilele de toamna bune!😛
        Si ce e mai nimerit acum decat sa plonjezi un pic in atmosfera imbietoare a unui hammam? E precum un ritual ancestral de a arunca grijile si de a- ti purifica corpul. Si e un excelent alungator de „hapciu” !🙂

      • Brandusa m-am uitat deja la site-ul cu hammam-ul…Nu e unul traditional turcesc dar e foarte relaxant. Merita o astfel de evadare. Am auizt ca la voi ploua si e urat. La noi e senin dar destul de rece. Doar 6 grade au fost azi, si cand adie vantul ti se pare ca e mul mai frig.

  3. Io, ca un ţăran fraier ce sînt, fug de astfel de chestii de nu mi se vede nici măcar urma🙂 Am urmat cîteva tratamente obligatorii cu masaj şi nu m-am simţit prea confortabil niciodată. Nu ştiu cu ce le asociez dar, pur şi simplu, astfel de frecuşuri nu-s pentru mine…🙂

  4. multumesc pentru cuvintele frumoase, gabico si pentru invitatie🙂
    as repeta experienta oricand, desi a trecut ceva timp de atunci, n-am uitat senzatia de rasfat maxim!

    • Cu mare drag si ma bucur ca mi-ai acceptat invitatia. In plus, ce poate fi mai interesant decat povestirea din proprie exeprienta? Asta ar fi si un motiv sa il convingem pe Tibi sa mearga si el la hammam, ca se pregateste sa viziteze Turcia.🙂

  5. Domnul Orasanu daca a opat (in sfarsit ! Yes! )🙂 pt Turcia, poate sa-i faca o surpriza itineranta, la un hammam, doamnei inimii sale! Nu cred ca nu ar fi placut surprinsa ! Parerea mea!😛

  6. Foarte frumos ne-a povestit Anca, experienţa ei la hammam! Şi cu umorul care o caracterizează şi care face povestirile şi mai picante. Cred că merită încercată experienţa aceasta!🙂

    O zi frumoasă!

  7. Si eu cred ca trebuie incercata, cel putin o sedinta la hammam. Avem acum toate reperele necesare. O zi insorita si frumoasa de primavara sa ai, Alex!

  8. In Bulgaria, in doua sejururi am avut intentia sa incerc hammam-ul insa m-a speriat exact faptul ca as fi stropita pe neasteptate cu apa. Nu suport apa venita asa, brusc. Nu stiu sa inot si as fi avut reactii aiurea.🙂
    Nu stiam insa in amanunt toata procedura. Interesant!
    Imi place mult sauna asa ca am compensat din plin.🙂

  9. Elly, fiecare alege ce i se potriveste.🙂 Si hammam-ul are sauna iar in plus, procedurile de scrub si masaj.

  10. Hmm! Hammam?! Foarte bine. Cui ii place. Mie, nu. N-am incercat si nici nu cred ca o sa incerc vreodata. Mie mi-a zis doctorul sa ma spal mai rar. Sa nu ma tocesc!😀

  11. Nu ma tenteaza, stiu ce e , si sub forma absolut clasica intalnita in marile orase din tari arabe si in varianta mai „light” adica spa-ul hamam
    Insa imi place sa citesc orice experienta de acolo !

  12. 🙂 Pai nu suntem toti la fel, deci nu e musai sa ne placa aceleasi lucruri. E interesant cred, ca experienta exotica pentru multi, nu ca mod de viata. Eu imi amintensc ca pe vremuri, cand eram copii, in satul nostru era un fel de baie comunala, construita langa un izvor. Deci ceva am imprumutat si noi, cu diferena ca ei, si-au gasit modalitati de socializare din asta.

    • La noi (la bunici in sat de fapt) baia comunala era lacul imens….
      Tin minte ca multi se spalau acolo, isi aduceau sapun de casa si toate cele
      Acu- banuiesc ca nici nu poluau ei prea tare lacul cu sapunul cela facut din seu de porc :))

  13. Hapi, apropos de baia comunala sa-ti spun o intampare haioasa. Ma trimie tata intr-o zi sa vad daca e deschis. Eu nu stiam unde e, si tata im tot explica, „langa Izvorul Buna, pe partea dreapta e un pod, si acoloUnde acolo, ca eu nu puteam viziona deloc conform descrierii. „Langa pod. Sub pod” Ma iau si ma duc, ce puteam face, stiam izvorul acela care curge incontinuu de sute de ani, dirijat printr-o teava din pamant, gasesc podul, ma bag ub pod de-a binelea si nimic. Ma duc acasa. tata ma intreaba si eu zic. ” M-ai pacalit.Sub pod erau numai bolovanisi apa.” De fapt era cladirea, ce urma dupa imprejmuriea unde era izvorul.🙂

Lasă un răspuns

