File de istorie: Imperiul Otoman

preluată de pe site-ul Nicoletei: Turcia văzută prin ochii mei.

Din file de istorie : Imperiul Otoman

Răsfoind fotografiile din vacanțele trecute, am dat peste una destul de interesantă, mai ales că, în România a devenit popular serialul turcesc, Suleyman Magnificul. E vorba despre o fotografie cu harta Imperiului Otoman, din secolul XVI, chiar din timpul domniei Sultanului Suleyman.

harta

Impresionant, nu-i așa?!

Sufletul meu de român m-a împins să caut țărișoara noastră pe aceasta hartă, având în memorie lecțiile de istorie, unde am aflat despre numeroasele confruntari cu otomanii.

Otomanii, pe vremea aceea nu ne știau de Romania, căci nu exista, ci de Eflak (Eflakistan), Erdel si Boğdan.

Eflak, Vlah, Ulah, Evlah este numele corespondent Țării Românești (Valahia).

Erdel este corespondentul Ardealului.

Boğdan corespunde Moldovei, denumirea provenind de la voievodul Bogdan I, întemeietorul Țării Moldovei.

Descoperind aceasta harta am mai învățat ceva nou…

Posted on 29/07/2013, in Istorie and tagged , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

